Dare

Helt ärligt, om någon kom fram och frågade er om vilka egenskaper ni har som möjligtvis skulle kunna få någon intresserad av er själva var, skulle ni vågat räkna upp det ni gillar med er själva och det ni faktiskt kan tänka er att folk gillar? 
 
Om jag ska vara ärlig skulle jag nog sagt något klassiskt som "amen jag är la rätt skojig och schysst, gillar fotboll med så det är la ett plus i kanten, antar jag?" 
 
Aldrig att jag faktiskt skulle våga säga det jag verkligen gillar med mig själv, men hur personligt låter det om man säger att ens bästa egenskaper är att man är rolig och schysst? Vem är inte rolig och schysst egentligen?
Undra varför man inte vågar säga som man egentligen tycker, t.ex. att man tycker att man själv är jätterolig och härlig att umgås med, att man gärna skulle vilja ha en vän som sig själv, att man faktiskt tycker att man själv ser rätt snygg ut innerst inne, att man är smart och ambitiös, att man alltid är sig själv, att man är rätt duktig på de flesta sporter och att man faktiskt gillar sitt skratt! 
 
Det kanske bara är jag som känner så här, men jag skulle aldrig kunna svara så här om någon frågade mig: vilka egenskaper jag har som möjligtvis skulle kunna få någon att bli intresserad av mig? 

Jag tror att de allra flesta är rädda för att folk ska tycka att man skryter och är för självgod, och det stämmer också! Folk skulle antagligen tycka att jag var helt tossig och kaxig om jag svarade som jag skrev ovan, skitlöjligt egentligen! Varför ska man inte få kunna vara stolt och nöjd med sig själv utan att låta skrytig? 
 
Med handen på hjärtat så tycker jag faktiskt som det jag skrev ovan, jag tycker att jag är rätt skojig och säkert är härlig att umgås med, jag skulle inte ha något emot att ha en vän som mig själv, jag tycker att jag ser rätt snygg ut(wow ja jag sa precis det där!!), jag gillar att jag är smart och alltid sköter mig bra i skolan, jag älskar att jag alltid alltid är mig själv till 100% och aldrig skulle ändra på mig för någon annan, jag tycker att mitt leende är fint, jag tycker att jag är rätt bra på de allra flesta sporterna(finns undantag), och jag tycker faktiskt att mitt skratt är fint och härligt! 
 
Sådär! Att det ska vara så svårt att tycka om sig själv? Det var rätt svårt att skriva dessa saker jag gillar med mig själv, det är inte ofta(aldrig?) man pratar så gott om sig själv? 
 
 

Med detta sagt utmanar jag nu er alla att göra likadant, om ni har blogg(gabbe, lisa, lillvi, emma, osv) att skriva minst 5 saker ni gillar med er själva på er blogg, och ni som inte har blogg får helt enkelt skriva ner eller bara komma på minst fem saker!! 
Hur svårt kan det vara? Fem saker man gillar med sig själv borde alla kunna komma på! Och när du känner dig som deppigast är det bara att titta vad du skrev om dig själv och du blir påmind om varför du är bra som du är! 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0