Typiskt

Något jag oftar funderar lite halvt över är mitt hår...!
 
Jag har som ni har sett långt & vääldigt platt hår. Det spelar ingen roll om jag använder olika shampoon eller har sovit med fläta eller något, mitt hår blir alltid spikrakt under dagen vilket jag hatar. Min ansiktsform passar enligt mig inte till platt hår och när jag har det lockigt trivs jag mycket mycket bättre och jag har funderat på om det finns något man kan göra åt detta, Permanenta det? sliter för mycket & kan bli väldigt fult. Locka det varje dag? Tar flera timmar att locka mitt egna hår så njaa. Sova med fläta? Håller i 30 minuter innan det är lika rakt som innan.
 
Någon som har annat förslag på vad jag kan göra? Haha detta är givetvist inte ett enormt problem men man brukar ju kunna göra det mesta med de flesta hårtyperna så...
 
Något som är lite ironiskt+typiskt är att det finns väldigt många som har naturligt lockigt hår som plattar det och så kommer det tjejer som mig som skulle gjort rätt mycket för att få naturligt lockigt hår, typiskt va?! Att man aldrig kan vara nöjd med det man själv har!
 
Jag i platt hår
 
 
jag i lockigt hår
 
 
föredrar helt klart det lockiga...! men jag överlever väl med mitt raka spaghetti-hår( VARFÖR HAR JAG SÅ SVÅRT FÖR ATT STAVA SPAGHETTI ELLER HUR DET NU STAVAS????!?!)
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0