Pluggtips för godisgrisar

Såg detta på vine faktiskt! Och jag kände direkt att detta var något jag helt klart ska testa och som faktiskt kan funka. Har ni någonsin haft en text ni ska lära er i skolan? Flera sidor av tråkig SO som ni måste få in i huvudet till provet på fredag?
Jag brukar ofta omedvetet sluta läsa och tänka på andra saker och ja, helt enkelt glömma av att läsa för det är så tråkigt! För att hålla sig koncentrerad och fokuserad på sitt mål, här är ett grymt tips:
 
Fattar ni? Man lägger ut godisar eller kanske något annat gott som du kan tänka dig som belöning! Och när du har läst dit godisen ligger får du äta den! På så sätt kommer du hålla ditt fokus på att läsa och inte tänka på annat!
Jag tycker verkligen att detta är ett grymt tips!! Har alltid så svårt för att koncentrera mig men när det är godis med i leken så lär jag vara på hugget!! ;)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0