Nerdy

Jag har inte haft tid att blogga idag verkligen!
 
Var och tittade på en fotbollsmatch tidigare idag och sen efter det åkte jag nästan direkt på kalas till min faster, det var trevligt! Kom hem vid åtta eller nio någon gång och då började jag plugga inför SO provet på måndag, så skrev klart det. Sen pratade jag och mamma lite om krigen och så, diskuterade lite vad man skulle ha gjort om man bodde i nazityskland, om man skulle vågat stå upp inför nazisterna eller gått med dem? Sjukt jobbig fråga och det är hemskt men tyvärr sant att jag tror att jag och de flesta skulle gått med nazisterna. Hemsk tanke.
Då berättade mamma om en svensk hjälte(!!) Raoul Wallenberg.

Läste om han på wikipedia och hjälp vad jag blev inspirerad verkligen... Ni kanske inte är så intresserade av sådant men jag lovar er att ni inte kommer ångra att googla honom.
Han var precis sådan jag vill vara, våga stå för det rätta och inte bara stå för det utan också kämpa för att göra något åt det. T.ex rasism, mobbning, nazism, homofobi, sexism osv.
Det är verkligen det jag vill göra här i livet och jobba med! Är inte insatt i vilka yrken man kan jobba med detta men jag vet att det är det jag vill göra.
Såg även Barack Obamas hyllning till Raoul Wallenberg där han sa en otroligt bra sak som jag har tänker på och ska tänka på i framtiden : Refuse to be bystanders
A dream doesn't become | via Tumblr
Life is too short to leave important things unsaid. | via Facebook
 

AMEN 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0