Hajkat!

HEJ
 
Nu har jag varit och hajkat! Tänkte skriva ett rätt långt inlägg om hajken nu från början så!
 
Det började igår med att vi cyklade iväg, vi skulle cykla 3 mil till stället vi skulle sova på och det var såklart jobbigt ibland att cykla men det var också roligt! Cyklade med massa kompisar och med musik i högtalare så det blev roligt tycker jag! Sen pausade vi och åt och så. Det var såå roligt haha när vi var i en svinlång backe verkligen och man såg alla cykla och kämpa som bara den och alla gick typ av sina cyklar och gick uppför tillslut, då sattes My Heart Will Go On på på högtalarna haha och det såg verkligen skitroligt ut!! skrattar typ när jag tänker på den synen haha.
Sen kom vi fram och byggde vindskydd och jag och Lisa högg ner träd!! :D Sen efter det gjorde vi lite olika saker, vi satt rätt många vid sjön och spelade kort(banka bäver givetvis), spelade en hel del fotbollstennis(såå roligt!!) och så! Hade det jätteroligt iaf! Skönt väder med så det var bra!
Sen lagade vi ganska misslyckad mat och Erik slängde en tallrik med pasta och ketchup i mitt hår se det var mysigt! Sen spelade lite mer fotbollstennis och kort och så. Sen resten av kvällen vet jag knappt vad vi gjorde...? Låg i ett vindskydd ett tag och satt vid olika eldar och skrattade åt Alexander & Linnea hahahahah...!! Jag och lisa sprang runt och busade lite med men som tur är märkte ingen att det var vi för vi hade på oss luvor och var väl utrustade!
Jag, Lisa, Lillvi, Axel och Leo gick på en liten promenad sen och skrämde upp oss själva och spelade musik i stora högtalare som fanns där och så! 
Egentligen skulle jag ju ha åkt hem på kvällen men jag bestämde mig för att stanna.
Resten av kvällen/natten/morgonen satt jag, Lisa, Matilda, Stella, Natalie, Leo, Robert, Lillvi, Christoffer runt en eld och pratade och så! Det var väldigt mysigt och jag ångrar inte att jag stannade över natten! Sov ca 30 minuter liggandes på Natalie vid elden haha... 
Sen vid 5 tiden i morse la jag mig i vindskyddet vid elden där Vilma, Lisa, Niklas, Axel, Christoffer och Matilda låg med och försökte sova en stund men jag blev jättepigg så alla var vakna och var typ helt konstiga hahaha
 
Nån timma senare åkte jag hem vilket var otroligt skönt att få duscha och ta på sig fräscha kläder och äta och BAJSA!
Och vet ni vad? Jag sov ända till klockan 16.00 då mamma kom in och tog tempen på mig(hade som tur är ingen feber!!) och sen somnade jag om till 18.30 typ. Helt sjukt! Har aldrig sovit så länge så jag sitter här hur pigg som helst just nu!
 
I vilket fall så tyckte jag att hajken var jättelyckad och rolig och mysig! Visst var det småtråkiga stunder ibland men jag hade mest roligt och jag tycker verkligen om alla i skolan så mycket och trivs så bra med alla, kommer nog sakna de flesta mer än jag tror när vi slutar nian...!
 
lite sådär småfräscha sådär vid halv sex på morgonen!
 
 
Axel när han sov hahahaha så rolig
 
 
när vi satt och spelade kort vid sjön!
 
 
 
Sista hajken, lite sorligt ändå
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0