Hajk

På torsdag ska jag alltså på hajk. Det är något vi gör varje år tillsammans med sin årskurs på vår skola!
Första hajken i sjuan tyckte jag var rolig men det var ju för att man inte kände alla så bra så allt var rätt nytt och spännande, men förra året var det inte roligt...!
Om ni inte visste det så har jag en enorm fobi för framförallt spindlar men också insekter överhuvud taget. Och det är verkligen jobbigt! Det är omöjligt att förstå hur rädd jag är för spindlar om man inte själv har en fobi av något slag...blö blir på dåligt humör bara av att tänka på dem.
I vilket fall så skulle vi tälta på en stor fet äng(!!) förra året där det kryllar av spindlar och vidriga kryp. Så när jag var i tältet så kom det hur mycket spindlar som helst på mig och jag fick fullständigt panik och ringde hem till mamma som pratade med min klassföreståndare som sa att jag skulle åka hem, har tur som har en sån förstående lärare för det är faktiskt en fobi jag har och jag kan inte rå för den. Så det var verkligen hemskt med spindlarna och krypen!! 
Därför ska jag inte sova över i år heller för vi ska bygga våra egna vindskydd dessutom där det kommer vara hur mycket kryp som helst.
Men det är ändå ganska gött för vi är lediga från skolan torsdag & fredag så det är mycket bättre än vanlig skoldag! :)
Ska försöka vara positiv med hajken iaf, har ju mina underbara kompisar där så vi kommer säkert ha roligt!
 
Lite bilder från förra hajken !
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0