Äcklad

Jag har suttit en bra stund nu och läst igenom en blogg jag såg på twitter, det var dumt att läsa den på ett sätt för jag blir så fruktansvärt arg på mänskligheten och jag skäms t.om. att någon av samma art som mig själv kan göra på detta sättet? Och det allra värsta är att det är vardag. Det sker hela tiden utan att vi vet om det, vi som lever i den där lilla bubblan där inget ont händer, alla är snälla och ens bästa kompis skulle aldrig kunna göra något sådant! Eller...?
Så lite man vet egentligen... Det kan lika gärna vara din bästa tjejkompis som har blivit utnyttjad sexuellt men hon skäms så mycket över det så hon vill inte säga till någon. Det är också det som gör mig så förbannad, att det är offret som ska skämmas och känna sig smutsig? Jag vet inte hur många historier jag läste om folk som har blivit sexuellt utnyttjade på denna bloggen, men det var en hel del kan jag säga och något de alla hade gemensamt var att alla offren kände sig smutsiga och att det var deras fel. Nej.
 
Det är faktiskt på detta viset rätt ofta. Om någon blir mobbad t.ex. på ens skola, så är det nästan alltid så att det är offret, d.v.s den som blir mobbad som ska byta skola? NEJ.
Eller på ask.fm som det har varit många diskussioner om. Att man inte ska vara inne på ask om man inte är beredd på att få elaka kommentarer? Ännu en gång är det offret som ska vika undan.
Är det verkligen själva ask.fm som är en dålig sida? Är det inte personerna som faktiskt sitter och skriver alla idiotiska, elaka sakerna det är fel på?
 
Är väldigt arg idag på världen så ja.
Det är så sorgligt att det finns så många osäkra tonåringar som är beroende av bekräftelse och att känna sig behövda så att de "går med" på dessa saker. För när den där äckliga killen tvingar henne att suga av honom så känner hon ändå att hon är behövd. Det är hemskt.
 
http://made.devote.se/
 
Uppmanar er att kolla in på bloggen och läsa igenom lite...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Utdrag ur bloggen.... fy. No words.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0