Skola

Var på utvecklingssamtal idag och det gick bra, är jättenöjd med mina betyg och så men vill såklart förbättra mig i allt jag kan förbättra mig i! :)
Men iaf, vet att det är måånga på högstadiet som typ skiter i skolan, eller inte pluggar eller failar på massa prov och så. Jag har själv alltid haft det lätt i skolan och så så jag kan inte riktigt sätta mig i situationen då det är svårt att få godkänt ens, men för er som har det svårt, KÄMPA!
Det är verkligen värt det att lägga ner den tiden det krävs, om det så är för ett E eller högre betyg, om man t.ex för F på flera prov och känner att det bara är hopplöst, lättast att bara skita i plugget och bara flyta med, neeej! Jag lovar er, det kommer och jagar er i ryggen ändå tills det är dags för gymnasieval och man får gå om ett år. Så jaa, det är såååå värt det att plugga plugga plugga! Skolan är verkligen numero 1 prio. Så sjukt viktigt enligt mig, inget kommer före skola! Sen så finns det ju inget härligare än att se resultat! Tänk om du har fått F på några prov så bestämmer du dig för att plugga järnet tills omproven, så får du godkänt, eller bättre! Underbar känsla faktiskt, att plugga och få bra resultat. Jag tror också att de flesta( jag iaf) blir skitstressad och orolig typ om jag inte har pluggat eller har rester att göra, så desto mer rester det blir, desto högre blir pressen och man blir stressig som bara den... Någon gång kommer man göra skiten så lika bra att göra allt plugg på direkten?
Min åsikt om plugg anyway, alla tänker vi olika! :)
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0