Dissar!

SOLARIUM!!!

Ja fy. Typ hälften av alla ungdomar solar solarium och ja, vad ska jag säga. Tycker verkligen att det är idiotiskt.
Sure, man får färg och blir fin och känner sig brun och fräsch och så men ärligt, är det värt det? NEJ.
Jag har själv testat en gång och tyckte mest att det var sjukt ofräscht och äckligt att sola, fick färg och allt men nej, aldrig igen. Fattar inte hur folk kan riskera så mycket bara för att vara solbrända? Är det verkligen värt att riskera hudcancer bara för att bli brun? NEJ NEJ NEJ NEJ NEJ. Sen så blir man även rynkig och det kostar pengar. Nej en riktig fet diss till solarium.
Blondinbella hade gjort ett riktigt bra inlägg om detta! Snälla visa att ni har något innanför pannbenet innan ni solar solarium, jag lovar er att ni kommer ångra det om 20 år och ni ligger där på sjukhuset med hudcancer. Sen till er som säger " eeehhh men jag solar bara nån gång om året, det gör inget " BULL TO THE SHIT. Klart det spelar roll? En enda solning spelar roll, en enda 10 minutare. Så till er som väljer att sola bara för att se fina ut, ni bevisar bara hur lite ni har i hjärnan, för till och med en femåring fattar att det inte är värt att riskera cancer bara för att vara brun.
 

Kommentarer
Postat av: jessica

Jag solar, men du har fått mig ändra uppfattning om solning tror jag.

Svar: Ja jag förstår liksom på ett sätt varför folk solar, man känner sig verkligen snyggare när man inte är blek och så, men när man ser riskerna och så så tycker jag iaf inte att det är värt det! Tänk bara till en extra gång innan du solar om du tycker det är värt det och så...:)
Filippa Eriksson

2013-04-14 @ 19:52:34
URL: http://nattstad.se/jmvj
Postat av: Anonym

man kan få cancer av att sola ute med filippa.

Svar: Vet, dumt att inte nämna att jag är medveten om det MEN, hur ofta smörjer man in sig när man solar solarium? Aldrig. Och sen så har solarium nästan alltid dubbelt så stark styrka som vanlig svensk sommarsol så JA, klart man kan få hudcancer av att sola i vanlig sol utomhus, men eftersom att styrkan är dubbelt så stark i solarium så är det alltså större chans att få det i solarium, men det beror ju också på hur mycket och länge man solar.
Filippa Eriksson

2013-04-14 @ 19:52:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0